Ben ik bijna klaar? - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu Ben ik bijna klaar? - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu

Ben ik bijna klaar?

Blijf op de hoogte en volg Inge

11 April 2013 | België, Gent


30 maart begint de vakantie maar voor het zo ver is nog een week te
gaan op school.

Op maandag had ik geluk! We zijn bezig met de voetverzorging en omdat ik de week er voor al uitvoerende was mocht ik vandaag model zitten. Heerlijk om op de maandag morgen zo verwent te worden! Daarna was het tijd om met het project van ‘onze eigen salon’ aan de slag te gaan en als afsluiten van mijn school had ik nog een voorlichting of het LINC-model. Dit model heb ik nodig bij het vak pedagogische wetenschappen 4 en gaat over je lesplan schrijven. Ik weet nu wat het is maar hoe ik het moet gebruiken is nog even oefenen.

Jippie, dinsdag was het tijd voor de les fantasie make-up! Mijn idee was een smokye-eye met bloem blaadjes. Tijdens het werken vond ik het best moeilijk om te voorspellen wat bepaalde aanpassingen zouden doen met het einde resultaat. Hierdoor is het een relatief basis make-upje geworden, maar ik ben tevreden over het resultaat. Het mooiste vond ik om de resultaten te bekijken van de klasgenoten. Sommigen zijn echt super goed met make-up! Helaas ging de make-up niet zo goed van mijn gezicht ik liep ik die middag met roze mascara en eyeliner rond. Het leek wel of ik had zitten huilen…. Eenmaal thuis heb ik gekeken naar de treintijden voor a.s. zaterdag om weer naar kampen te reizen.

Woensdag was het de hoogste tijd om weer een bezoekje te brengen aan de wasserette. In de tussentijd kon ik mij mooi verdiepen in de kunst van morfologie van het gelaat. Dit gaat over plastische correcties aanbrengen door middel van make-up. Zo kan je door met lichte en donkere foundation te werken een scheve neus rechter laten lijken. Helaas kon ik op internet niet iets bruikbaars vinden. Maar goed het kan niet altijd in een keer gedaan zijn…
Tussendoor naar school om papieren uit te printen en om de instructie DVD van de rugmassage op te zoeken. Er zijn door studenten zelf DVD’s gemaakt met daar op de behandelingen zoals Artevelde deze aanleert. De DVD’s zijn bedoeld als naslagwerk of om tijdens je stage te gebruiken.
Ik zou graag de rugmassage willen leren aan de hand van de DVD, maar ja dan moet die DVD wel ergens zijn. Gelukkig wist, na wat heen en weer gemaild, een van de docenten welke DVD ik moest hebben.

Donderdag zijn we met het projectgroepje van morfologie bij elkaar gekomen om de ideeën die iedereen heeft uit te wisselen. Ik mocht voorzitter zijn wat met mijn accent en woordkeuze kennelijk nogal hilarisch was. Dit was in ieder geval goed voor de sfeer in de groep. Er zijn mooie ideeën naar voren gekomen en er is een taakverdeling gedaan voor tijdens de vakantie. Na de vakantie moet het eerste concept klaar zijn dus werk aan de winkel! Na de pauze volgde het vak PW4. Normaalgesproken duurt dit vak 4 uur, maar we hadden geluk en konden na 3 uur al afronden.
Hierdoor had ik nog mooi wat tijd om de basis school waar ik vrijdag morgen heen moet op te zoeken. En dat was maar goed ook, want het was even zoeken!
Die avond vierden Toshi en Lies hun verjaardag op Kot. Toen de slaapkamer van Toshi te klein werd zijn we naar de gezamenlijke ruimte verhuisd. Het spelletje ‘weer wolven’ was ook aanwezig en met een man of 18 hebben we dit gespeeld. Het was lang geleden dat ik dit gespeeld had, maar best leuk om weer eens te doen!

6.54 uur, de wekker gaat weer. Het is de laatste dag voor de vakantie maar gezien mijn to do list
ben ik nog langer niet. Eerst naar de basis school om daar te observeren en een docent te interviewen over het lesgeven volgens het Jena-plan.

Tijdens de pauze naar mevrouw Landuyt om het examen rooster te bekijken. Helaas was ze ziek geworden die dag waardoor de afspraak niet door ging, maar hier door kon ik wel even pauze houden!
Toen vergadering 1 over het project ‘beautydagen’ met de salon. Tegen 14.00 uur door naar vergadering 2 over morfologie. Tot half 6 op school aanwezig geweest om de urgente zaken uit de vergaderingen te regelen en de andere zaken in kaart te brengen en te plannen. Daarna was het even gedaan met school voor die dag. Thuis lekker mijn tas ingepakt en alles op kot klaargemaakt om een week lang weg te kunnen! Eigenlijk hebben we nu twee weken vakantie, maar er moet nog zo veel gebeuren dat ik me geen twee weken kan veroorloven. Gelukkig zijn er veel meer studenten die in de tweede week terug komen naar gent om aan school te werken. Mijn kotgenoten hadden me hier al voor gewaarschuwd dus neem ik het voor lief.

De grote dag is daar! Lekker naar huis! De reis verliep voorspoedig en tegen 3 uur was in Kampen.
Even lekker thuis rond klungelen en douchen en dan op naar mijn schoonfamilie voor een paas-brood-maaltijd. Zelfs de familie uit Zwitserland was aanwezig! Gezellig iedereen weer bij elkaar.
En ‘s avond lekker bij mijn lief thuis neer ploffen.
Na het paas ontbijt bij mijn schoonfamilie die zondag weer even naar mijn ouders gegaan om me klaar te maken voor die avond. We zijn met het gezin uit eten geweest bij ‘De Botermarkt’.
Een luxe restaurant in Kampen. Ik woon al 24 jaar in kampen, maar dit was de eerste keer dat ik daar heb gegeten. Ik vond het lekker om eens zulke aparte dingen te eten, maar mijn voorkeur gaat toch meer uit naar een Grieks of Italiaans restaurant.

Maandag morgen, UITSLAPEN!
Daarna een uitgebreide lunch bereiden voor mijn ouders en lekker lang tafelen en bijkletsen.
Die middag met vriendjes de stad in en het weer was ons goed gezind waardoor we lekker op het terras konden zitten. Die avond de massage uit de gelaatsverzorging op Marc geoefend. Toch nog een beetje voor school bezig.

Dinsdag, De dag van het regelen. Mijn bankpas was verlopen en geblokkeerd, maar ik had nog geen nieuwe pas ontvangen. Op naar de bank om dit recht te zetten. Ook was ik toe aan nieuwe lenzen dus nu we er toch zijn ook maar langs de opticien en om het af te maken een bezoekje aan de tandarts. Helaas ging dat niet zo 1,2,3. Ik had al wat gedoe met mijn kies die was gebroken en daar ging mijn tandarts vandaag wat op verzinnen. Zijn antwoord:’ je hebt echt pech gehad, maar ik zal een deel van je kies en wortel moeten verwijderen.’
Een goeie verdoving en een 30 min. later zat ik op de fiets naar huis. Tijd om mijn bedje op te zoeken en de boel in mijn mond wat rust te gunnen.

De dag erna nog wat moeite met eten en een zeurend gevoel in mijn gehemelte. Het propje in mijn kaak en de hechting er onder begonnen los te laten dus toch maar even naar de tandarts voor een check. Gelukkig zag alles er nog goed uit. In dat geval kon ik ook wel met Salina wat brunchen in de stad. Alle eten moet toch. Na een middagdutje kwamen mijn ouders thuis van het werken en hebben we samen gegeten. Tot slot liet Salina me weten dat ze nog 50 kleine cadeautjes moest inpakken en daar hebben we onze avond goed mee kunnen vullen.

Donderdag, vrijdag en zaterdag:
Naar de kapper, massages oefenen (o wat vond mijn ma dat vervelend), bezoekje brengen aan de markt, bijkletsen met vrienden, eten bij mijn broer en schoonzus, verjaardag van Wendy vieren, boodschappen doen, papa helpen met klussen, eten koken en lekker als van oud met mijn ouders naar Hart van Nederland kijken.

De zondag is al weer aangebroken helaas. Dat betekend tas inpakken en weer terug naar Gent.
Ook dit keer ging de reis al gepland. Ik vond het raar om weer op Kot te zijn. Het voelde niet als thuiskomen of dergelijke. Dat vond ik wel jammer. Het is toch ‘mijn’ kamer met mijn spullen, maar het deed me niks. De zon scheen nog net een beetje dus op naar buiten. Gelukkig was Kyra ook op kot dus konden we samen een wijntje drinken in de laatste zonnestralen. Ik vond het wel fijn om Kyra weer te spreken. We hadden beiden in die ene week toch weer genoeg beleefd en het doet mij deugt om hier in gent iemand te hebben waarmee het zo goed klikt.

Het viel mij op dat ik voor de vakantie gewend was geraakt aan het vlaamse accent, maar zo na de vakantie in Nederland werd ik er toch weer door een beetje verrast…….

Zodra de zon er door komt is Gent echt een mooie en gezellig stad, maar ik had het ook goed gevonden als ik niet meer terug hoefde naar Gent.


  • 11 April 2013 - 17:36

    Salina:

    Alle kinderen zijn super blij met hun cadeautje, dus die woensdagavond activiteit is niet voor niets geweest! :D..
    Jij nog even bikkelen in Gent! Voor je het weet ja het weer vakantie ;-)..
    Xx

  • 15 Mei 2013 - 10:41

    Simone Groeneveld:

    Jammer dat je kot niet je thuis is. Wat een interessante namen hebben jouw vakken toch "morfologie" klinkt interessant. Er zitten overal hele studies achter: massages, make-up etc. Ik had je smokey eyes met bloemblaadjes wel willen zien! Misschien iets voor de terugkombijeenkomst?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Voor de opleiding, docent zorg en welzijn, volg ik 1 semester lang lessen aan de hogereschool artevelde in Gent. Op zaterdag 2 februari vertrek ik en verwacht eind juni of begin juli weer terug te zijn. De lessen zullen gericht zijn op bio esthetiek, onderwijskunde en internationalisering. Via deze site zal ik gaan de weg mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 7579

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 30 Juni 2013

5 maanden in Gent.

Landen bezocht: