8-21 april - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu 8-21 april - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu

8-21 april

Blijf op de hoogte en volg Inge

22 April 2013 | België, Gent

Donderdag middag heb ik mijn kamer eens goed opgeruimd en boodschappen gedaan want morgen komen marc en zijn ouders op bezoek in Gent. Ik kijk er erg naar uit ook al ben ik vorige week nog bij ze thuis geweest.
Toen alles in orde was kreeg ik een berichtje van Giota dat ze een drankje daat doen in de stad met haar vriend en nog wat mensen. even wat drinken kan geen kwaad aangezien het toch nog vakantie is hier in Gent.

Vrijdag morgen mijn bed uit en douchen! Toen ik nog even de koffie en thee spullen ging klaar zetten kwam ik er achter dat er niet zo veel koekjes meer waren. En aangezien het lekker weer was op dat moment ben ik WEER naar de supermarkt gelopen om koekjes te kopen. Zo, dan was alles voor elkaar laat de visite maar komen.

Het was nog maar 12.00 uur en terwijl ze tegen 14.30 uur pas aan zouden komen. Mooi de tijd om nog even een blik te werpen op mijn school werk, maar verder dan wat stapeltjes verplaatsen kwam ik niet.

Dan zit er maar 1 ding op en dat is thee drinken bij Kyra! Net toen we de glazen hadden ingeschonken hoorde ik een auto stoppen. VISITE!!!!

Na wat drinken bij mij op kot en een rondleiding door het gebouw gingen Jos en Rietje naar hun hotel om in te checken en hebben marc en ik de tassen uitgepakt en het logeerbed klaar gelegd. Vervolgens moest het eten voor die avond geregeld worden en hebben marc en ik uitgebreid zitten borrelen met een hapje terwijl het eten zachtjes op stond. Het was heerlijk om zo samen te zijn en de tijd te nemen voor elkaar....

Later dan gepland kwamen we zaterdag ons bed uit. We hadden afgesproken met Jos en Rietje om tegen 12.00 uur contact te hebben en plannen te maken met elkaar, maar voor die tijd moet er ook nog voor marc geshopt worden. Oke eten en hup de stad in. We liepen net de eerste winkel uit toen de telefoon ging. We spraken af op om elkaar op een bepaald punt te ontmoeten om vanaf daar verdere afspraken te maken. Zo gingen de mannen de auto verplaatsen en konden Rietje en ik lekker de stad in om tassen te kijken.

Niet veel later was het weer tjd voor een drankje en een hapje op het terras met z’n vieren. Af en toe kwam de zon door en dan was het heerlijk troeven, maar er waren veel wolken aan de lucht die dit maar al te graag verpesten. Tegenover het terras waar we aan zaten stond een overdekt podium waar een bandje aan het inspelen was.

Toch nog even de stad in maar oef wat druk. Wel 20 min. in de rij bij de paskamers gestaan en toen stond het niet eens mooi :( . dan maar de gracht op zoeken en lekker aan de waterkant zitten en mensen kijken. er waren weer vrijgezellen feesten. Ik geloof dat we zonder te overdrijven wel 10 groepjes voorbij hebben zien komen het mooist vond ik de schipper met zijn matrozen. We hebben veel gewandeld die dag maar ook veel op het terras gezeten. Helaas sloten we de middag af met een spatje regen. Marc en ik gingen nog even reserveren bij restaurant ‘het vrijdags gevoel’ en daarna door naar huis om wat spullen weg te brengen. Die avond hebben we allemaal heerlijk gegeten.

Zondag hebben Marc en ik een brunch verzorgd voor Jos en Rietje met een soepje en afbakbroodjes. Tegen 14.00 uur gingen we naar een museum over optisch bedrog. Dat was echt leuk om te zien! Dingen zijn niet wat ze leuken te zijn. Helaas ging de tijd snel voorbei en moeten Marc en zijn ouders al weer naar huis :(


Gelukkig was het lekker weer en heb ik samen met Kyra in de raamopening in de zon kunnen zitten. Niet veel later was het tijd om eten te maken en toen moest ik de mailbox nog openen (na 3 dagen niet gekeken te hebben!). Het duurde gelukkig maar een uurtje voor ik alle mailtje door was. Uitgeput maar voldaan ben ik naar bed gegaan.
De week er na was het weer een ‘gewone’ school week. Ik heb helaas veel bijlessen de komende week. En vrijdag hebben we onze eerste salon dag dus het was meteen werk aan de winkel. De nadruk lag vooral op de materialen regelen, vergaderingen en administratie taken. Het was echt een drukke week!

Vrijdag was het eindelijk zo ver. Eerst naar Comparring education om 9.00 uur en dan naar ‘De beautydag!’. Tegen 12.45 uur kwam ik aan op de kattenberg locatie. Nog 45 min. voor de eerste klant komt. Snel de inrichting aanpassen en de werkposten klaar zetten. De behandeling bij mij ging wel goed. Gelukkig had ik tijdens de vakantie goed geoefend op de massage! Er waren alleen een heleboel punten die toch nog beter kunnen en moeten tegen de volgende beautydag. Het rooster staat dan nog voller en er is minder tijd tussendoor om dingen te organiseren, schoon te maken etc.
Ik ben dan manager en weet even niet of ik hier zo blij mee ben. Dingen regelen en organiseren gaat over het algemeen wel goed. Maar ik weet niet goed WAT ik moet regelen omdat ik niet alle materialen, producten en behandelingen ken. Hierdoor zie ik ook niet wat er beter kan. Tegen 20.00 uur was ik thuis en ik wou zo graag naar huis. Ik ben moe en het is echt te hoog gegrepen.

Als ik hoor wat de ‘Erasmus vakken’ inhoud heb ik zo enorm spijt dat ik dat niet doe! Voor 3 studiepunten hebben ze 3 lessen en een werkstuk. Ik volg enorm veel lessen en bijlessen voor 3 studiepunten en dan nog het huiswerk dat er bij komt. Oef!

Vrijdag avond. Ik heb er zo geen zin in maar ik heb toegezegd om vanavond de kroeg in te gaan met kyra en Yvonne. Yvonne is een vriendin van Kyra uit Friesland en is op bezoek. Achteraf ben ik blij dat ik toch mee ben gegaan. Even alle stress en uit dansen!

Zaterdag was een super dag! We gingen met de Erasmus studenten naar Brugge. Het was lekker weer en Brugge is echt wel een mooie ‘romantische’ stad. We hebben speurtocht gelopen met een vragenlijst die ons er toe dwong om informatie bij gebouwen etc. te lezen. Daarna volgde een boottocht door de grachten met informatie over de stad.
Als afsluiter gingen we barbecueën en om warm te blijven stonden er vuurkorven aan.
Die avond met de trein terug naar Gent, douchen en naar bed!

Ik werd zondag wakker in een kamer gearomatiseerd met een melange van rook, zweet en alcohol.
De vloer was bedekt met tassen en kleding en vanwege de drukte lagen er overal stof en troepjes.
Tijd voor een bezoekje aan de wasserette en een grote schoonmaak op mijn kamer. Toen ik toch bezig was als huisvrouw heb ik gelijk wat bloemen gekocht op de bloemenmarkt om mijn kamer met op te fleuren. Tegen 13.30 uur kreeg ik een berichtje van Kyra en Yvonne dat ze een boottocht door Gent gaan maken. Dit kan ik met zulk mooi weer natuurlijk niet afslaan. Het was zo’n 15 graden maar de wind voelde nog wat koud aan. Het was leuk om Gent eens van een andere kant te zien. Ook heb ik weer nieuwe dingen ontdekt. En dan denk je dat je na 2 maanden toch wel aardig wat gezien hebt!

  • 22 April 2013 - 13:08

    Salina:

    Hee..
    Zo te lezen weer genoeg gedaan en beleefd! Zeker niet stilgezeten!.. Leuk
    Om te lezen dat de salondag goed ging. Met jou als manager moet ook de 2e dag helemaal goedkomen! :-).. Nog even bikkelen, het eind komt in zicht en..... Voor die tijd kom ik nog gezellig langs!! :D
    Zet hem op, tot snel.
    Xx

  • 15 Mei 2013 - 11:16

    Simone Groeneveld:

    Je hebt je kranig geweerd tijdens de beautydag. Hopelijk gaat het ook goed als jij manager bent. Je hebt toch wel een soort netwerkje weten aan te leggen daar, ik lees steeds over sms-en met leuke uitnodigingen! Je ziet zo heel veel, dat is fijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Voor de opleiding, docent zorg en welzijn, volg ik 1 semester lang lessen aan de hogereschool artevelde in Gent. Op zaterdag 2 februari vertrek ik en verwacht eind juni of begin juli weer terug te zijn. De lessen zullen gericht zijn op bio esthetiek, onderwijskunde en internationalisering. Via deze site zal ik gaan de weg mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 7592

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 30 Juni 2013

5 maanden in Gent.

Landen bezocht: