Checklis: Brussel,estetica beurs & Marc op bezoek! - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu Checklis: Brussel,estetica beurs & Marc op bezoek! - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu

Checklis: Brussel,estetica beurs & Marc op bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Inge

24 Maart 2013 | België, Gent

En daar zijn weer twee weken voorbij gevlogen. Hier volgt het verslag van 11 tot 24 maart.

11 maart, De stage is gedaan en nieuwe lessen zijn begonnen. Ik heb voetverzorging en make-up lessen er bij gekregen voor 6 uurtje per week. Tijdens voetverzorging leren we een spa- pedicure behandeling uitvoeren en bij make-up lessen komen de regels van nepwimpers plaatsen, smoky Eye en fantasie make-up aan bod. We krijgen maar éé les voor uitleg en oefen, daarna moet je het zelf kunnen. Aantekening maken en thuis oefen is daarbij wel belangrijk.

Omdat ik voor mijn spelling en grammatica test een onvoldoende had moest ik daarvoor naar remedieer sessies. Deze worden aan het einde van de dag van 17.30 uur tot 19.00 uur gegeven.
door deze lange dagen vliegt de tijd voorbij. Ik kom thuis rond 19.15 uur en bekijk dan wat ik zal gaan eten. Tegen 20.30 a 21.00 uur ben ik klaar met koken,eten en afwassen. En dan nog huiswerk maken voor de volgende dag… gelukkig zitten daar ook leuke opdrachten tussen. Zo moesten we laatst voor pedagogische wetenschappen op leraar24.nl filmpjes gaan analyseren. Het onderwerp ging over of de leraar of de leerling verantwoordelijk was voor: het lesonderwerp, de werkvorm, de evaluatie etc.

Donderdag 14 maart heb ik bij Annelore gegeten. Ze had nog een paar vriendinnen uitgenodigd zodat we kennis konden maken. Ik vond het super gezellig en heb heerlijk gegeten. Ze had een zalm-Tataar als voorgerecht en scampi’s in tomaten saus met brood als hoofdgerecht. Ik heb zelf ook geprobeerd om de scampi’s in tomaten saus te maken maar helaas was deze minder goed gelukt. Nog even door oefenen dus…

Zaterdag zijn we met de Erasmus studenten naar Brussel geweest. Natuurlijk hebben we manneke pis bekeken en zijn we naar het parlement geweest. Helaas was het erg koud die dag want we kregen veel voorlichtingen bij standbeelden en belangrijke gebouwen buiten in de kou.
Tegen 19.00 uur weer met de trein naar huis om wat te eten.
En tegen 23.00 uur met een aantal mensen naar een Ierse kroeg want het was sint Patricksday!
De avond hebben we afgesloten in Charlatan. Dit is een dans bar in het centrum van Gent.

De volgende morgen om 11.00 uur weer mijn bed uit want en was estetica beurs in Brussel.
Op deze beurs worden diverse producten voor uiterlijke verzorging gedemonstreerd en verkocht. Ik ben er samen met kyra heen geweest en heb een maskerpenseel, lamellen en harskwasten gekocht.
De maandag er na moest ik de gelaatsverzorging met massage kennen dus savonds toch maar even op kyra geoefend. (o wat vond ze dat vervelend)

Klasgenoot Kaat was mijn model voor de gelaatsverzorging. Helaas hadden we te weinig tijd en hebben we niet de hele behandeling kunnen uitvoeren. Hiervoor moet nog een inhaal moment gepland worden ergens.

Op woensdag was de grote dag aangebroken om naar de tandarts te gaan. Mijn kies is tot in de wortel in tweeën gespleten en ik heb hem hier in gent laten vullen zodat de delen aan elkaar blijven zitten. Na deze behandeling had ik gelukkig geen kiespijn meer maar, ik ben nog bang voor wat mij over twee weken in Nederland te wachten staat bij mijn eigen tandarts. Volgens de Gentse tandarts moet mijn hele kies er uit en vervangen worden door een implantaat…. :(

Die avond sprak ik Robin. Haar voordeur sleutel zat vast in de deur. Ze kon er niet in maar haar sleutel wou er ook niet meer uit. Na wat rommelen met kruipolie hebben we de moed opgegeven. Haar huisgenootje was aan het werk in een Italiaans restaurant. Na 30 min. rond fietsen in de straat waar het restaurant zou moeten zitten kregen we eindelijk haar huisgenootje aan de telefoon en konden we de achterdeur sleutel meenemen.
Tegen 20.30 uur kwam ik pas thuis en moest er nog gekookt worden. Maar gelukkig had een huisgenootje te veel gekookt en mocht ik zo aanschuiven.

Voor ik het wist was het vrijdag 19.00 uur en stond mijn lief Marc bij mij op de stoep. We hebben heerlijk samen gekookt en de stad onveilig gemaakt. Op zaterdag lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan en met kyra er bij film gekeken. En zondag was het tijd voor een stukje cultuur. We hebben graven steen bekeken en zijn naar de kermis geweest. Helaas sneeuwt het hier nog steeds en was het super koud buiten. Maar het was heerlijk om samen te koken en bij elkaar te zijn. Van mij mocht het weekend wel wat langer duren!

De afgelopen twee weken voel ik gelukkig wat prettiger hier. De tweede jaars studenten waarmee ik project lessen, voetverzorging en make-up lessen volg zijn erg aardig en helpen mij ook echt bij de opdrachten. Ik vind school nog wel erg lastig en doe mijn best om bij te blijven. Voor taal heb ik afgelopen week een portfolio ingeleverd en ook van stage ligt het dossier bij de docent om beoordeelt te worden…. Afwachten dus of dit voldoende zijn.








  • 24 Maart 2013 - 22:36

    Salina:

    Hee!!
    Wat ben je toch een bezige bij!
    Fijn dat het weer wat beter gaat! Hopen dat het van de week ook meevalt bij de tandarts!
    Nog een kort weekje en dan lekker naar huis :-) kun je verder gaan met het weekend waar je gebleven was ;-).. Enne, nog een x oefenen met al die praktijkactiviteiten? Ik stel me nog steeds beschikbaar als proefkonijn hoor ;-)
    Succes deze week!
    Tot snel!
    Xx

  • 20 April 2013 - 18:06

    Simone Groeneveld:

    Spannende tijden voor je schoolresultaten. In spelling en grammatica zijn onze zuiderburen altijd veel beter dan wij, dat zie je ook bij de nationale dictees, waar steevast een Belg wint. Misschien wordt er op school meer nadruk op gelegd.
    Leuk dat je naar Brussel ging. Goed om gezien te hebben, maar persoonlijk vind ik Ghent mooier.
    Je kocht op de schoonheidsbeurs verzorgingsproducten en gordijnen? Of betekent lamellen nog wat anders?
    Wat pijnlijk van je kies.
    Leuk dat je vriend langskwam.
    Succes met je vakken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Voor de opleiding, docent zorg en welzijn, volg ik 1 semester lang lessen aan de hogereschool artevelde in Gent. Op zaterdag 2 februari vertrek ik en verwacht eind juni of begin juli weer terug te zijn. De lessen zullen gericht zijn op bio esthetiek, onderwijskunde en internationalisering. Via deze site zal ik gaan de weg mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 7577

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 30 Juni 2013

5 maanden in Gent.

Landen bezocht: