Verjaardag in Gent en Nederland. - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu Verjaardag in Gent en Nederland. - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu

Verjaardag in Gent en Nederland.

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 Maart 2013 | België, Gent

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een nieuw verhaal. Ik was gebleven bij het weekend van 24 februari.
Het was een somber weekend met regen en het was koud!
Dus besloten Julie en ik dat het tijd werd om samen uitgebreid te gaan dineren!
We zaten te twijfelen tussen zelf koken of uit eten maar tegen 19.00 uur besloten we toch maar om uit eten te gaan. Uiteindelijk zijn we in de pizza hut beland en daar heb ik me toch een lekker toetje gehad!! Panna cotta heet het. MMMMmmmmm.

Op dinsdag begon mijn eerste stage dag dus ben ik op maandag voor dat mij eigen les begon de route naar stage gaan uitproberen. Mijn les begon pas om 13.00 uur is was om 17.00 uur afgelopen. Op maandag heb ik praktijk met gelaatsverzorging en massages. Dit is echt super leuk, maar het klink makkelijker dan het is. Elk product en elke handeling heeft zijn eigen doel waardoor je goed op moet letten op welke huid je werkt en welk product je pakt etc. Ook worden de stappen 1 keer uitgelegd en daarna moet het zelf thuis gaan oefenen.

Dinsdag mijn eerste stagedag dus gehad. Het viel mij op dat Nederland al veel verder op ICT gebied ontwikkeld is dan België. Er wordt hier zelf nog met krijtjes gewerkt! Ook zijn de klassen veel kleiner. Voor praktijk zijn er maximaal 10 leerlingen maar meestal minder. En voor theorie maximaal 20 leerlingen.

Op woensdag mijn favoriete (niet dus) vakken: anatomie, chemie en dermatologie gehad. Zelf na bijles blijft het abracadabra voor mij wat er tijdens de les gezegd wordt. Later bleek dat de lessen voortborduren op het vorige semester en dat chemie voor de meeste studeren herhaling is van hun vooropleiding. Ik weet van mezelf dat ik moet blokken om goede resultaten te behalen, maar dit leek mission impossible. Door mijn inzet de afgelopen weken in deze vakken kom ik tijd te kort voor andere vakken laat staan afspraakjes met andere studenten. Dus werd het tijd voor een gesprek met mijn begeleider. Gelukkig wordt er nog een ander vak gegeven die voor 6 ECT’s staat waar ik aan deel kan nemen. Nu nog puzzelen of het organisatorisch haalbaar is. Maar eerst focussen op mijn stage.

Op donderdag moesten de leerlingen een franse manicure oefenen. En drie keer raden wie er model mocht zitten!! Juist mijn nagels waren weer mooi gelakt na deze les :D
En dat kwam goed uit want eenmaal thuis aangekomen werd het tijd om mijn KOT feestje voor te bereide. Ik had een paar huisgenootjes gevraagd om langs te komen en te proosten op mijn verjaardag. Tussen door moest ik nog wat dingen voor school doen en mijn stage logboek van vandaag bijwerken.

Vrijdag eerst naar school tot 12.30 uur voor comparing education en om 12.50 uur begon mijn stage les alweer. Dus als een gek die kant op gefietst. En na de les meteen door naar het station om een weekendje thuis door te brengen. Nog dezelfde avond was het feestje van Marcel! Dat was echt super gezellig maar ik was zo moe!

En op zaterdag was het tijd om mijn eigen verjaardag voor familie en vrienden te vieren dus op tijd er weer uit! Taart halen, boodschappen doen, eten en hup visite!! Ik heb geen eens tijd gehad om kennis te maken met JIP het poesje van Emma en Pepijn. Maar het was wel leuk om iedereen weer te zien! Helaas vond ik het zondag wel lastig om weer op de trein naar Gent te stappen, het is zo vertrouwd thuis! Eenmaal aangekomen op kot was het tijd voor pizza met een goed glas wijn! Gewoon omdat het kan.

Maandag stage voorbereiden en naar de les over massages. We hebben de stappen super snel overlopen dus dat wordt weer oefenen dit weekend!

Op dinsdag mijn eerste stage les gegeven. Ik was assistent bij Annelore en heb een demo gegeven voor drukpunt massage. Tijdens de lunch kwam ik er achter dat mijn vulling in mijn kies niet goed meer is en dat er een stukje was afgebroken. Gelukkig had ik er verder geen pijn aan.
Daarna begon mijn assistent les bij make-up. Door middel van een spel zou ik de hoofdpunten van de vorige week herhaalt. Helaas was de aanwezige docent verrast door mijn komt en inbreng. Dit liep even wat stroef maar uiteindelijk heb ik de opdracht wel uitgevoerd. Later bleek het een miscommunicatie tussen mijn school en de stage docent over mijn aanwezigheid.

Woensdag toch maar even naar de tandarts gebeld voor een afspraak. 2 april kan deze gemaakt worden dus nog een maandje volhouden tandje, oke! Tussendoor hebben ik lessen en gesprekken gehad op Artevelde. Daarna tijd voor boodschappen en even genieten van de zon met een paar huisgenootjes. Thuis aangekomen las ik dat mijn mede stagiaire voor donderdag ziek was en niet naar stage zou komen. Mijn rol was om haar te assisteren. Na wat onderling mail verkeer hebben we besloten dat ik de les zou geven. Dus nog even de stappen doornemen en naar Annelore om de werkkaarten op te halen!

De grote dag was daar! Ik heb de les geven en heb er van genoten. De leerlingen waren rustig en deden goed mee. Ook deden ze hun best om mij te verstaan omdat er toch wel degelijk verschil in zit! ik had een kaartje gekocht voor Annelore om beterschap te wensen namens de klas. Dit vonden de leerlingen super leuk! Ze het was tevens de laatste les bij deze groep. Ze vonden het merkbaar jammer en dat gaf mij echt een oppepper! Dat gaat gelukkig wel goed :D

Tijdens de pauze belde Bodet me! De schat, het was super om even lekker bij te babbelen maar voor ik het wist moest ik weer naar school voor taal en agogiek.
Thuis waren de voorbereidingen al weer begonnen voor die avond. Rainer deed mee aan het programma ‘ komen eten’ en vanavond werden zijn kookkunsten uitgezonden. Het was super druk met mensen van de studenten vereniging, van de woning en gewoon vrienden. Eens raden wie er gewonnen heeft! Een gezellig avond dus!

Vrijdag het nieuwe programma definitief maken op school en door naar stage voor mijn laatste les alweer. De leerlingen hadden ruzie onderling dus werd daar eerst aandacht aan besteed. Maar mijn begeleider kwam observeren dus was ik toch wel een beetje gespannen. Gelukkig liep de les aardig en was de docent tevreden. Die avond met Giota naar de spijker geweest om een biertje te drinken.
Haar laatste tram vertrok om 23,00 uur dus was ik mooi op tijd weer thuis & ik heb een gezellig avond gehad. Eindelijk even rust.

Ik merk dat mijn hoofd zo vol zit van alle indrukken en informatie. Vorig semester had ik de tijd om bij te komen en alles even op een rijtje te zetten, maar hier blijf ik achter de feiten aan lopen en mijn hoofd is een en al gaos momenteel. Dit levert zo veel spanning op dat ik moeite heb om mijn studie goed te organiseren.
Ook nu ik weer een ander rooster ga volgen. Ik kom weer in nieuwe klassen en loop nu al achter met het vak PW4. Van huisgenootjes hoorde ik dat het een vak is waar je goed voor moet blokken en elke week moet bijhouden. Heel fijn dus dat ik nu al achter loop!

Zaterdag was het toch echt tijd om naar de wasserette te gaan! Met twee boodschappen tassen vol met was en mijn laptop die kant op gesjouwd. Tijdens het wachten kon ik mooi wat aan mijn taal portfolio werken. Ik had de kleding wel in de droger gestopt maar hij zat te vol om echt goed te drogen. Dus thuis alles nog eens creatief uitgehangen. Helaas deed het internet het weer niet bij ons op kot waardoor ik niet op de school site kon komen. Wat vervelend zeg, nou moet ik maar gaan shoppen :D.

Eén shirtje, wat algemene boodschappen die ik toch al moest hebben en een trolleytas later. Voor ik het wist was het al weer 17.30 uur. Thuis heb ik me weer over de was ontfermd. Alle kleding omdraaien, kachel hoog op en het raam weer open. (het was ondertussen zo’n vochtig hok geworden. ) Tussen door mijn logboek voor comparing education bijgewerkt. Als internet het weer doet kan ik deze mailen naar de docent.

Die avond uitgebreid in de keuken gestaan omdat er verder niemand was! Heerlijk.
Tegen 20.30 uur stond ik net op het punt om een film te gaan kijken. Kwamen Mar, Kyra en Frederic binnen wandelen met een pakje kaarten. Helaas heb ik de film gemist, maar het was een gezellig avond geworden.

Oja dat heb ik ook nog niet verteld! Ik heb een jonge ontmoet die zijn Erasmus programma op Windesheim heeft gedaan. We hebben gegevens uitgewisseld om eens te babbelen maar verder nog geen contact gehad.

En vandaag zondag 10 maart. Opzoek naar internet! Daarna mijn blog bijwerken en zaakjes regelen.
Ik denk dat ik vanavond een DVD ga kijken en morgen begint mijn nieuwe rooster. Wens me succes!!



  • 10 Maart 2013 - 15:59

    Salina:

    Succes! ;-)..

  • 10 Maart 2013 - 17:21

    Maaike :

    heey Inge,

    leuk om weer even wat van je te lezen.
    lastig dat sommige zaken moeilijk zijn en je daarom geen orde kan scheppen.
    komt vast wel goed en vergeet niet ook gewoon lekker te genieten,
    je bent daar ook om andere dingen te leren!!!

    als het daar net zulk weer is als hier voel je je vast daar thuis. hier is er weer sneeuw gevallen. hopen dat de lente snel komt, doet veel goed.

    succes nog even en we zien je snel weer.

    liefs Peter en Maaike

  • 11 Maart 2013 - 08:21

    Diana :

    SUCCES en vooral plezier!

  • 12 Maart 2013 - 16:29

    Bodet:

    Hoi Miep,

    Leuk om je blogs te lezen!
    Ik stel voor dat jij mij een aantal datas geeft wanneer ik kan komen..
    en hoor wel van je of het verstandiger is om alleen te komen of met z'n tweeen! wat jij leuk vind he! ;)
    haha

    Dan spreken we elkaar binnenkort weer!

    Dikke kus en heel veel liefs,
    Bodet!

  • 20 April 2013 - 16:36

    Simone Groeneveld:

    Er is inderdaad heel veel te regelen zo te lezen. Veel verschillende vakken heb je, waarbij ook vakken die erg leuk klinken, maar dus stiekem toch theoretisch zijn. Fijn dat je stage goed gaat! Denk je dat Belgische klassen wat rustiger zijn?
    Maar ik vergeet nog iets. Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Je hebt twee feestjes gehad; een Vlaamse en een Nederlandse.
    Qua practische zaken is het wel wat behelpen op een kot zonder wasmachine, maar in ieder geval heb je in de wasserette internet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Voor de opleiding, docent zorg en welzijn, volg ik 1 semester lang lessen aan de hogereschool artevelde in Gent. Op zaterdag 2 februari vertrek ik en verwacht eind juni of begin juli weer terug te zijn. De lessen zullen gericht zijn op bio esthetiek, onderwijskunde en internationalisering. Via deze site zal ik gaan de weg mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 7589

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 30 Juni 2013

5 maanden in Gent.

Landen bezocht: