verslag van eind februari - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu verslag van eind februari - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu

verslag van eind februari

Blijf op de hoogte en volg Inge

23 Februari 2013 | België, Gent

We zijn inmiddels al weer 3 weken onderweg.
Even weer bijschrijven wat er de laatste tijd gebeurd is.
Tussen 11 en 15 februari heb ik mijn eerste echte lessen gehad. Het was een week van boeken regelen en school gerelateerde websites afstruinen voor de nodige informatie. De school werk namelijk met Chamilo EN Dinar en het was even zoeken waar ik wat kan vinden. Ook heb ik kennisgemaakt met de docenten en de studenten van diverse vakken en klassen. Voor sommige vakken heb ik meteen bijles aangevraagd omdat ik het meteen al moeilijk vond om bij te blijven.
Maar als ik eenmaal door het hoe alles werkt etc. hoop ik dat ik alles wat makkelijker kan volgen.
Het grote verschil dat ik tot nu toe gemerkt heb in de manier van lesgeven is dat de docent aan het woord is en dat de studenten stil zijn en meeschrijven. Verder zijn de schooldagen opgedeeld in twee blokken van 4 uur. Een voorbeeld hier van is dat ik op de woensdag morgen BE 2 heb dat houd in 1 uur en 10 min. anatomie daarna 1 uur en 10 dermatologie en dan 1 uur en 10 min. chemie. Tussen door is een kleine pauze om van boeken te wisselen maar uiteindelijk zit je 4 uur in het zelfde lokaal te luisteren naar presentaties en demonstraties. Misschien komt dit omdat het de eerste week is en we eerste overladen worden met informatie en in de weker daarna meer werkvormen gaan gebruiken tijdens de les. (ik hoop het).
Ik was daarna zeker toe aan een weekendje wat anders en gelukkig kreeg ik wat hulp daarbij want er kwam bezoek!! Mijn ouders kwamen langs in Gent!!
Het was een weekend van veel rond lopen en rond kijken. En natuurlijk hebben we ook genoten van de Gentse specialiteiten. Bonbons en bier :) (om niet te veel chocolade te eten is Hetty op de foto de bonbons aan het delen)
De eerste dagen van de derde week heb ik weer even in Nederland doorgebracht. Ik vond het heerlijk om weer thuis te zijn. Lekker vertrouwd en een schone WC die je niet hoeft te delen met anderen. Ja ik heb het thuis maar goed voor elkaar : )
En als klapper op de vuurpijl had Marc ook nog eens een dagje vrij kunnen regelen. Heerlijk om weer even samen te zijn!

De reis terug naar Gent was best spannend want door vertragingen miste ik mijn aansluiting. In NL wacht je op het zelfde perron voor de eerst volgende rein en hervat je je reis. In BE verschillen de perrons en de reis mogelijkheden per keer. Gelukkig had ik mijn vader thuis zitten achter de laptop waardoor ik veilig in Gent ben aangekomen.

De rest van de week heb ik was huiswerk gemaakt, bijlessen gevold, stage bijeenkomst gehad en afspraken daarvoor gemaakt. Er was wat verwarring geweest over de weken waarin in stage zou lopen waardoor de docent dacht dat ik afgelopen week al zou beginnen terwijl er nog niks geregeld of bekend was. Maar na wat mailtjes en een ontmoeting met elkaar kreeg de stage al wat meer vorm.

Vrijdag avond was er karaoke avond met o.a. de Erasmus studenten. Heerlijk een kriek biertje drinken, lekker dansen en mee blèren op de muziek. Ook hiervan heb ik een foto toegevoegd.
In het weekend weer tijd voor de wekelijkse schoonmaak en boodschappen doen. Dit keer voor het eerste met de bus naar de Lidl gereden om inkopen te doen. Dit had ik veel eerder moeten doen. De prijzen zijn van de lidl zijn de helft van de prijzen van de supermarkten hier in de buurt. Een domper, de halte waar ik uit moest was tijdelijk afgesloten waardoor ik even met mijn boodschappen moest sjouwen. Ach heb ik mijn work-out ook weer gehad voor vandaag. Nog even naar de stad voor beltegoed en later op de dag naar Julie voor een beetje gezelligheid. En dan zondag nog een huiswerk opdrachten en dan ben ik weer klaar voor de volgende week. op naar week 4!




  • 25 Februari 2013 - 12:08

    Linda:

    Heej lieve Ing,

    Ziet er gezellig uit hoor! Hahaha!
    Kunnen we ook door de weeks langs komen?

    Liefs

  • 25 Februari 2013 - 21:48

    Inge Zijlstra:

    Hey Linda,

    Ja dat kan wel MAAR ik heb alle dagen les!
    Tijdens mijn lessen zouden jullie bijv. een touristiese speurtocht door gent kunnen doen.
    Dan zie je gericht wat mooie plekjes van Gent en ik heb die tocht toch al gedaan.
    Als jullie dat geen probleem vinden tenmiste!!!

    XXXX

  • 27 Maart 2013 - 22:00

    Simone Groeneveld:

    De colleges zijn zeker heel anders dan op Windesheim. Ik ben benieuwd of dat zo blijft en of je op je stageschool ook veel verschillen zult zien. Verder heb je zo te lezen genoeg te doen en hoef je je niet eenzaam te voelen. Op je foto's zag ik een leuke gedenkplaat voor de plantsoenendienst en een café dat de Trollekelder heette... Amusant.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Voor de opleiding, docent zorg en welzijn, volg ik 1 semester lang lessen aan de hogereschool artevelde in Gent. Op zaterdag 2 februari vertrek ik en verwacht eind juni of begin juli weer terug te zijn. De lessen zullen gericht zijn op bio esthetiek, onderwijskunde en internationalisering. Via deze site zal ik gaan de weg mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 7580

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 30 Juni 2013

5 maanden in Gent.

Landen bezocht: