En voor je het weet is het weer zondag. - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu En voor je het weet is het weer zondag. - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu

En voor je het weet is het weer zondag.

Blijf op de hoogte en volg Inge

10 Februari 2013 | België, Gent

En voor je het weet is het weer zondag.
Maar eerst mijn avontuur van donderdag:
Tussen 9.00 en 12.00 uur had ik afspraak met Elena (contactpersoon voor mijn Kot) om kennis te maken en de borg van mijn sleutel te betalen. Helaas regende het en moet ik zoeken naar het kantoor  . Eenmaal daar werd ik meteen uitgenodigd voor de Kot vergadering van as dinsdag waar bewoners en organisatoren problemen en wensen met elkaar bespreken. Nou mijn wens is een lagere huur, eens kijken wie het met mij eens is…..
Tussen de middag lekker pan tosti’s gemaakt. Daar wordt het brood weer een stukje lekkerder van!
Om half twee weer naar school toe voor een cultureel uitje.. we zijn naar het STA’M museum geweest. Dit is het stadsmuseum van Gent. Best interessant om te horen dat Gent in de middeleeuwen een grote stad was (net zo groot als parijs) en dat het nu toch relatief klein is gebleven. Niet dat ik er nu heel veel van weet maar toch. Zo hebben de belangrijke gebouwen een verhaal gekregen in plaats alleen een naam.
Toen ik thuis kwam was ik vast begonnen met aardappels schillen etc. en voor ik het wist was het al weer half 7. Tijd om het eten te bereiden. Het was een schnitzel met doperwten en aardappelen met jus. Helaas was het vlees in no-time klaar en moesten de aardappelen nog wel even, maar uiteindelijke had ik een heerlijk maaltje op tafel staan.

Tijdens het eten kwam er voor mij weer een nieuw gezicht voorbij. Een van de bewoonsters was terug gekomen van vakantie. Een ook met haar heb ik gezellig zitten kletsen aan tafel. (ben alleen even haar naam vergeten….sorry…) Zoals je merkt is echt 80% vrouw hier in de woning.
Toen de avond was aangebroken even met thuis gemaild over vakanties etc. omdat de Nederlandse vakanties anders lopen dan die van Belgie. De eerste week van april heb ik hier vakantie  !
Op naar vrijdag:
De dag begon met mijn wekker. Zucht ondanks mijn goede nacht rust was ik niet vooruit te branden.
Snel het laatste broodje uit vriezer en in de broodtrommel. Tegen de tijd dat ik op school ben is deze wel ontdooid.
We kregen ICT les over het gebruik van het ELO - programma ‘Chamilo’.
Dat was nog best lastig maar verwacht dat het snel genoeg went. Daarna nam de docent ons mee naar een vergader ruimte op de 10de verdieping van het ‘Kantienberg’ gebouw. Dit is ook een locatie van Artevelde voor lessen en is relatief nieuw. Daar binnen is zit een studenten restaurant waar je voor een paar euro kunt eten. We hadden geluk met het mooie weer en hadden een super mooi uitzicht over Gent. (Zoals op de foto’s te zien is).
Vervolgens bij Els op het kantoor nog wat school papieren getekend, daarna langs de supermarkt voor brood en op naar huis.

Na het eten even bij Kira op bezoek geweest voor een kopje thee, maar helaas was ze niet helemaal fit dus ben niet zo lang gebleven.

Plots kreeg ik een berichtje van Anne (klasgenoot van Windesheim) dat de cijfers van OWK4 online stonden! Vol spanning opende ik mijn mail en zag…… 6.5 EEN VOLDOENDE! Zo nu dat ook is afgerond heb ik niks meer om in te halen in Nederland en kan ik me volledig gaan storten op de lessen van volgende week hier in Gent.
Na het koken snel mijn spullen op mijn kamer gezet en naar school gefietst voor het avond programma. We begonnen met een alcohol vrij drankje op school en gingen onze landen en ons zelf aan de hand van een voorwerp voorstellen. Daarna kregen we een mooie maar vooral koude rondleiding door gent bij nacht. De gebouwen in de stad zijn dan mooi uitgelicht! En zaten echt super mooie plaatjes tussen! Maar na een tijdje waren we zo koud dat een kroeg op zoeken nog mooier was! Tegen midden nacht zijn we naar de studenten kroegen gelopen. Die bevinden zich enkele straten achter school. Het is een lange verlichte straat met eet tentjes en feest gelegenheden.
Persoonlijk vond ik de kroegjes in de stad wel erg gezellig! Tegen 3.45 uur vond ik het mooi geweest op naar bed!
Zaterdag:
Uitslapen! Daarna lekker wakker worden onder de douche en op naar de stad om lekker in de winkeltjes te neuzen. Ik heb de winkelstraat al meerdere keren doorlopen maar was nog niet echt op mijn gemak wezen winkelen. Thuis heb ik lekker met kyra een kop thee gedronken en voor ik het wist was het 5 uur. Tijd om naar Robin te gaan voor het eten. Daar heb ik heerlijke Leidse kot(s) gegeten. Dat is pasta met pesto, spinazie, spekjes en nootjes er door. MMmmm. Het ziet er misschien niet heel aantrekkelijk uit maar de smaak was goed! Tegen ik geloof 23.00 uur ben ik naar huis gegaan om de afwas van de avond daarvoor nog te doen. Hoe slecht is dat, in de eerste week al mijn afwas laten staan! Voor ik het wist was het al weer 1.00 uur in de nacht. Tijd om naar bed te gaan.
Zondag:
Skypen met de lieve mensen in Nederland en even met oma bij haar thuis. Ze heeft geen internet maar mijn vader had wat geregeld waardoor we toch even konden kletsen. Verder vanuit onze luie stoel carnaval op tv gevolgd. En van huis uit is zondag friet dag dus hebben we lekker patatjes opgehaald. (eigenlijk hadden we gewoon geen zin om te koken  ) Tot slot uitbuiken op de bank met een foute film. En voor het slapen gaan deze blog met foto’s bijgewerkt…..

Nou dat was de eerste week al weer!!
Morgen beginnen de eerste echte lessen en ontmoet ik mijn klasgenoten. Spannend!

Groetjes,,,





  • 11 Februari 2013 - 12:46

    Nadia Foree:

    Wederom weer hartstikke leuk om te lezen!!

    En..prachtige foto's!
    Succes met de eerste echt week!

    Liefs Naad

  • 27 Maart 2013 - 10:24

    Simone Groeneveld:

    Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit houd ik mezelf maar voor. Een mooi uitgebreid verslag weer. Je doet heel veel verschillende dingen: protesteren bij de kotvereniging ("kot" blijft een amusant woord voor mij, maar jij zult er inmiddels aan gewend zijn), rondleidingen, uitgaan, lessen volgen... Het valt me ook op dat je toch gezond blijft koken voor jezelf, misschien komt dat door je studie. Leuke foto's! Heb je nog last gehad van een cultuurschok? Ik lees over interessante vakken. Daar zul je terug in Nederland ook wat aan hebben. Computerprogramma's lijken altijd gecompliceerd in het begin, maar zoals je zelf al zegt komt dat snel goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Voor de opleiding, docent zorg en welzijn, volg ik 1 semester lang lessen aan de hogereschool artevelde in Gent. Op zaterdag 2 februari vertrek ik en verwacht eind juni of begin juli weer terug te zijn. De lessen zullen gericht zijn op bio esthetiek, onderwijskunde en internationalisering. Via deze site zal ik gaan de weg mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 7581

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 30 Juni 2013

5 maanden in Gent.

Landen bezocht: