kennismaking met de school en Erasmus studenten. - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu kennismaking met de school en Erasmus studenten. - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu

kennismaking met de school en Erasmus studenten.

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 Februari 2013 | België, Gent

Vandaag de eerste kennismaking gehad op de hogere school Artevelde.
We begonnen om 10.00 uur met een algemene voorlichting over de docenten en het Bridges programma. Daarna kreeg ik een voorstel programma met lessen voor mij om te volgen die dus ook in combinatie gevolgd kunnen worden. Mijn optionele programma is al volgt:

1. bio-esthetiek project 1 voor 6 studie punten is een groot project op school.
2. bio-esthetiek vakstudie 2 voor 6 punten lessen op school eerste opleidingsjaar.
3. bio-esthetiek vakstudie 4 voor 3 punten lessen op school tweede opleidingsjaar.
4. Teaching practice secondary education 1 voor 3 punten ,dit is stage van 25 februari tot 22 maart.
5. Communicatieve vorming 2 voor 3 punten is ter vervanging van culture in context. Waarschijnlijk vielen de lessen tegelijkertijd. Wat ik van communicatieve vorming kan verwachten hoor ik mogen meer over.
6. Comparing education voor 4 punten. Dit gaat over het vergelijken van onderwijs systemen en wordt in het Engels gegeven.
7. En op Windesheim volg in nog SLB en internationalisering samen voor 5 punten.
Rond de middag hebben alle Erasmus/buitenlandse studenten gezamenlijk gegeten. Gevolgd door een rondleiding met de tram door Gent.
Gaan de weg kregen we steeds meer informatie papieren, dat wordt thuis eens flink uitzoeken. Tegen 17.00 uur waren we klaar met het school programma voor vandaag.
Kom ik thuis zie ik dat alles in mijn koelkast bevroren is!
Blijk dat de knop er niet goed op zit en standje 5 uit is. Dus toen ik hem op 2 had gezet stond hij op stand 6. Nu heb ik hem op stand 1(op de knop stand 5) staan om alles langzaam te ontdooien, maar hij maakt ineens een hoop herrie ‘brommen en zoemen’…
….Dus zo leren we elke dag weer wat.
Voor vanavond ben ik uitgenodigd bij 3 Spaanse meiden die in een andere woning zitten. We hebben alleen contact via facebook omdat nog niemand een Belgische telefoon kaartje heeft. Eens kijken of dit goed gaat komen….
Ook zit er nog een Nederlandse in het Erasmus programma. Helaas studeert ze basis onderwijs en ik voortgezet, maar ik ga woensdag voor haar koken om elkaar beter te leren kennen. Helaas is haar programma eind april al weer afgelopen.
In de kookruimte van mijn woning word het elke dag een beetje drukker. Vandaag heb ik met 6 andere bewoners kennis gemaakt. Omdat de meeste studenten nu vakantie hebben is het nog relatief rustig. We stonden in etappes met 4 a 5 man in de keuken. Wat mij betreft al druk zat maar goed dat zal even wennen worden. Heeft ook wel weer zijn charmes die spits rond etenstijd.
Na het eten uitbuiken voor de TV op de banken en wat rond gebabbeld. Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een flauwe grap over Belgen gemaakt. Haha nou ik kreeg er genoeg terug! Normaalgesproken als ze in het dialect onderling praten versta ik ze niet, maar hun opmerkingen waren weer duidelijk … en het ijs is gebroken….
Oja een andere onderwerp dat voorbij kwam was dat mensen op KOT aardig snel uitdijen…. Als het net zo als in Frankrijk met 4 kilo per week gaat mag ik nu alvast beginnen met een nieuwe garderobe of het word gewoon tijd voor een gezonde fruit mand. Afijn we gaan het meemaken.
Zo als je kunt lezen heb ik een prima start gemaakt en al aardig wat mensen ontmoet. Echt kennismaken met elkaar zal later deze week of weken nog komen. De studenten hier staan wel open voor contact en dat geeft een warm welkom! Toch moet ik heel eerlijk toegeven dat ik ook wel uit kijk naar woensdag avond om samen met de Nederlandse Robbin te eten..
Nou dat was het weer voor vandaag!
Via mail of deze site kun je altijd een berichtje achter laten.
xxx


  • 05 Februari 2013 - 12:27

    Bodet:

    Hee Meis,

    Ik lees het alwel je hebt alweer genoeg dingen meegemaakt! Heeeeeeeeel veeeeeel plezier en we houden contact!

    Liefs!xx

  • 05 Februari 2013 - 19:40

    Salina:

    Hee..
    Klinkt goed! :D.. Je laat die Belgen geen domme grappen over "ons Nederlanders" maken he! ;-) Wij mogen namelijk alleen grappen maken over belgen ;-)..
    Veel plezier!
    Xx

  • 06 Februari 2013 - 08:42

    Peter:

    Hoi hoi,
    Zo te lezen een druk programma.
    Succes met de vakken in het Engels. Dit is toch altijd weer even wennen.

    Voor het spitsuur in de keuken is een heel eenvoudige oplossing.
    Buiten de deur eten of afhaal maaltijden haha.
    Maar ja dan kom je idd wel 4 kilo per week aan haha.

    Veel plezier.
    Groetjes,
    Maaike en Peter

  • 09 Februari 2013 - 11:45

    Simone Groeneveld:

    Een opmerking over je studiepunten: SLB maakt volgens mij geen onderdeel uit van je minor, die punten krijg je apart. Je krijgt voor je minor 30 studiepunten, dus zoals het programma nu is kom je er volgens mij twee tekort. Ik zal het even navragen, ik kom erop terug.
    Dat je met zoveel anderen samenwoont is onhandig soms, maar wel leuk voor de contacten. Jij weet in ieder geval al mooie contacten te maken door Belgenmoppen te vertellen in België, grappig
    Je kamer is compleet met studentenfaciliteiten die net iets anders werken dan je wilde (heb je kaasijs gegeten?) Zo te lezen heb je al veel contacten gemaakt en veel informatie gekregen.
    Fijn weekend en succes aankomende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Voor de opleiding, docent zorg en welzijn, volg ik 1 semester lang lessen aan de hogereschool artevelde in Gent. Op zaterdag 2 februari vertrek ik en verwacht eind juni of begin juli weer terug te zijn. De lessen zullen gericht zijn op bio esthetiek, onderwijskunde en internationalisering. Via deze site zal ik gaan de weg mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 7570

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 30 Juni 2013

5 maanden in Gent.

Landen bezocht: