Mijn dinsdag en woensdag van de eerste week: - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu Mijn dinsdag en woensdag van de eerste week: - Reisverslag uit Gent, België van Inge Zijlstra - WaarBenJij.nu

Mijn dinsdag en woensdag van de eerste week:

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 Februari 2013 | België, Gent


Helaas was de communicatie maandag misgelopen waardoor het avondje uit voor mij niet door ging. Volgende keer beter. Toch maar opzoek naar een telefoon om hier te gebruiken. Gelukkig doet de koelkast het nu wel weer goed!
Dinsdag:
Deze dag begon met uitslapen en wat schoonmaken in mijn kamer omdat deze een tijdje ongebruikt is en dus erg stoffig blijf ik aan het poetsen. Daarna naar school om het lesprogramma definitief te maken en het rooster te bekijken. In week 9 en 10 loop ik stage en 1 t/m 12 april heb ik vakantie !!

Daarna ben ik met Lies, Tuba en Didem een warme wafel gaan halen met kersen en slagroom… mmm.

rond 17.00 uur ging ieder zijn eigen weg en heb ik een internet kabel en een telefoon met een Belgisch netwerk gekocht om hier te gebruiken.
Omdat mijn fiets nog op school stond heb ik deze weer opgehaald van en ben ik opzoek gegaan naar de Wibra voor wat laatste aankopen…. En gevonden. De winkel ligt in een deel van de stad waar ik nog niet eerder ben geweest. Gelukkig had ik op google maps de route goed bekeken en kon ik de weg er naar toe wel vinden. Helaas was de weg terug lastiger. Ik had een verkeerde weg genomen waardoor ik in een doolhof buurt kwam. Gelukkig liet mijn richtingsgevoel mij niet in de steek en was ik binnen no-time weer thuis.
Als eten had ik witlof stamppot gemaakt gegratineerd met kaas. Helaas zonder spekjes want die lagen nog in de vriezer.
Savonds lekker bank hangen en tv kijken met wat bewoners.
Fred moest nog huiswerk nakijken maar sommige handschriften waren zo onduidelijk dat we die samen zijn gaan ontcijferen. Daar heeft hij met de telefoon geholpen.
Voor het slapen gaan nog even de aankopen opruimen. Ik heb een zeep mandje voor in de douche en een douche mat gekocht.

Tot slot nog even lekker in bed lekker GTST inhalen en bellen met Marc :D

Woensdag:
Om 5.00 uur al wakker door een hoop lawaai…. Mijn fotolijst viel van de muur. De ducke tape was toch niet sterk genoeg…. 6.00 uur bewoners die zijn wezen stappen komen met lawaai thuis. Zucht heel fijn… voor de volgende keer zijn er 2 opties. Of doe rustig aan met de deur of zorg dat ik ook mee ben… ;)
Oke het eindelijk 9 uur tijd om op te staan voor de afspraak met lies om op school in te loggen, te printen en te scannen. Dat had ik nodig om me aan te kunnen melden als inwoner van gent.
Daarna een broodje eten in ‘ mij sandwich bar’ en op naar huis om alvast hutspot voor vanavond klaar te maken. Dan hoef ik alleen nog de worst te braden en jus te maken vanavond en kan de rest in de microgolf worden opgewarmd.
In de middag een kennismakingsles gehad voor ‘culture in context’ waarbij we culturen met elkaar gingen vergelijken. Volgens Geert Hofstede is de buitenste laag de ‘ Shallow Expressions’ en staat voor de indrukken die je op doet tijdens een vakantie of de eerste paar weken dat je in een ander land bent. kenmerkend voor gent en België zijn dat de bieren, de architectuur, de Belgische neusjes (snoep) de eerste kennismaking met de bevolking etc.
Tijdens deze les waren er onder andere Ieren, Grieken, Turken, Polen, Franse Belgen en Nederlanders aanwezig. Van al deze groepen hebben we de ‘ Shallow Expressions’ bekeken.
Het viel mij op dat de Ieren vooral aspecten van het landschap en hun klimaat benoemden terwijl de Grieken en de turken meer over het eten zeiden. Om 18.00 uur was de les afgelopen. Daarna samen met Robin naar mijn huis om het eten klaar te maken en gezellig samen op te eten.

Kyra is een Nederlandse die in Gent zit voor haar stage en ook een kamer heeft in de Savaanstraat. We hebben kort gesproken maar zullen elkaar nog wel vaker zien verwacht ik.

En ik heb met thuis geskypt voor het eerst dus nu weten we ook dat dat het doet!

  • 07 Februari 2013 - 10:07

    Nadia Foree!:

    Lieve meid,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik ga je volgen hoor! Je gaat veel mensen ontmoeten en een geweldige tijd tegemoet! Vergeet niet (ondanks je van familie bent) te genieten! Die maanden zijn zó om! Geloof me....spreek uit ervaring!

    Succes en het gaat je lukken.

    Liefs Naad

  • 08 Februari 2013 - 16:51

    Linda:

    Heej lieve ingg!

    Zo te lezen vermaak je je prima! Had ook niet anders verwacht ahaha!
    Maak er een mooi feestje van lieverd en zo te lezen is het dus geen probleem als we een keer op stap gaan daar wahhaahh!!

    Liefs

  • 09 Februari 2013 - 12:20

    Simone Groeneveld:

    Warme wafels, dat zijn pluspunten van België! Grappig dat jullie ook Geert Hofstede gebruiken in het vak over cultuur. Er valt jou gelijk een verschil in wat studenten uit verschillende culturen opnoemen op. Zo te lezen is de planning al een eind heen duidelijk.
    Je hebt al veel officiele en officieuze kanten van de stad gezien, gelukkig ben je goed in de weg vinden. Mooie foto's heb je toegevoegd! Je eet heerlijk Nederlands.

  • 10 Februari 2013 - 17:31

    Hilde:

    Hallo zus, klinkt allemaal erg goed. zijn je medestudenten leuk? nu aankomende week dus echt aan de bak. heel veel succes maak er wat. hier gaat alles goed. sam is wel ziek geworden is lamlendig en heeft een naar hoestje. nog 1 week werken en dan heb ik ook een weekje vakantie. heerlijk. volgens mij kom jij binnenkort ook alweer even thuis. tot snel. kus ons drietjes (sander hilde en sam)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Voor de opleiding, docent zorg en welzijn, volg ik 1 semester lang lessen aan de hogereschool artevelde in Gent. Op zaterdag 2 februari vertrek ik en verwacht eind juni of begin juli weer terug te zijn. De lessen zullen gericht zijn op bio esthetiek, onderwijskunde en internationalisering. Via deze site zal ik gaan de weg mijn ervaringen met jullie delen.

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 7548

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 30 Juni 2013

5 maanden in Gent.

Landen bezocht: